Feraty mají také své kouzlo

Zhruba po deseti letech jsme si s Jirkou řekli, že bychom se znovu rádi podívali do nádherného městečka Hallstatt v Rakousku a zdolali několik vyhlášených ferat –klettersteigů.

V rámci ušetřenímé dovolené jsme startovali v pátek odpoledne a večer ještě za světla jsme projížděli Hallstattem a mířili na známé parkoviště u jezera. Ráno po celkem příjemném noclehu v autě vyrážíme na dlouhou feratu Seewand, kde se doporučuje nástup nejdéle do deseti hodin dopoledne. Výstup nám zabere asi čtyři hodiny a výhledy na jezero a okolí jsou opravdu luxusní. Cesta k chatě Gjai Dalm na vrcholu trvá další hodinu a pivko v ní skutečně chutná.

Sestup dolů po sjezdovce je zdlouhavý, počítejte asi tři hodiny a dolů docházíme utrmáceni. Druhý den dáváme další feratu Echernwand s nástupem u lanovky přímo v Hallstattu a cílem na „zámečku“ nad městem. Z mého pohledu ale nejhezčí feratu absolvujeme třetí den. Autem jsme dojeli na Postalmklamm, platí se zde průjezd 12 éček /na netu mají 7/ a v očíslované zatáčce č.2 necháváme auto a vyrážíme. Ferata začíná lanovým mostem a míří do nádherné hluboké soutěsky. Vtipný je i přeskok na druhou skálu a podobné
přechody. Horní partie feraty je docela obtížná, ale zvládnout se dá. Jestliže někdo uvažujete o výletu do této oblasti – tuto feratu doporučuji, bude se vám líbit.